Vyskúšali sme rozšírenú realitu na iPhone/iPad v hre The Machines

Rozšírená realita (AR) zažíva momentálne veľký boom vo videohrách a Apple túto skutočnosť podchytil tým, že vybavil vývojárov iOS hier platformou ARKit, na ktorej môžu štandardizovať a urýchliť rozšírenú realitu na iOS zaradenia. Vývojári z Directive Games pár mesiacov dozadu predstavili hru bežiacu na ARKit s názvom The Machines. Bola to vôbec prvá hra, ktorá podporovala AR.

Základom The Machines sú dve protichodné skupiny robotov, ktoré vedú boje medzi rôznymi jednotkami, pričom konečným cieľom je zničenie nepriateľskej základne skôr ako uplynie pridelený čas. Hru je možné hrať proti počítaču alebo cez online multiplayerové zápasy. The Machines sú vlastne štandardné mechanické jednotky, ďalej v hre vidíme futuristické tanky a zbraňové veže. Avšak to, čo dáva tejto hre závan inovácie, je použitie rozšírenej reality na premietanie týchto bojov na skutočný povrch. V optimálnych podmienkach ponúka táto projekcia letmý náznak toho, akú zábavu môže AR poskytnúť do budúcna.

S tým je spojený aj prvý problém s The Machines, nájsť vhodný povrch na premietanie. Lesklé povrchy stolov ani podlahy bez jasných hraníc nie sú vhodné. Aj keď sa našiel vhodný povrch, nezodpovedal územiu v hre a bojisko tak sa mohlo stať, že bolo nezmyselne rozložené vo vzduchu.

Pri takejto orientácii bojiska sa územie náhodne zmenilo počas hrania, následne sa bolo treba viackrát presúvať, približovať a oddiaľovať obraz, takže hra bola ešte náročnejšou. Keď je fotoaparát stabilný, dá sa bez problémov chodiť po bojisku a presúvať iPhone bližšie alebo ďalej od akcie. Také momenty sú sľubnými zábleskmi lepšej AR. Napriek tomu je nastavenie cieľa strely a ovládanie bojových robotov dosť obtiažne. Ani po hodine hry sa nedalo povedať, že sme to zvládli.

Dostávame sa k poslednej pripomienke ku hre, ktorou je spotreba energie. The Machines je z tohto pohľadu najsilnejšou hrou, akú sme na iPhone hrali. Za necelých 20 minút hry sa percento batérie znížilo z plne nabitej na 70%. Po ďalších 15 minútach hry kleslo pod 50%. Táto nadmerná spotreba energie ohrievala iPhone natoľko, že bolo nepríjemné držať ho v rukách. Okrem ohrievania nás vyčerpalo neustále presúvanie sa a nakláňanie sa dopredu a dozadu na ovládanie zoomu. Hodina je najviac, čo sme vydržali hrať.

Zhrnutie

Directive Games si určite zaslúžia uznanie za držanie kroku s vývojom rozšírenej reality. Keď funguje správne, The Machines ponúka vzrušujúci výhľad do budúcnosti nielen hrania hier, ale aj celej rady realistických vizualizácií. Bohužiaľ, nateraz sa zdá, že výrobca hier tlačil The Machines nad limity súčasného technologického vybavenia iOS. Hranie hry dlhšie ako hodinu si bude vyžadovať pripojenie k napájaniu a možno aj teplovzdorné rukavice. The Machines dostane hardvér do extrémnych polôh, takisto ako to robí s bojmi v simulovanom prostredí, a dá poriadne zabrať aj grafickému procesoru.

Určite si prečítaj aj ďalšie články na našom blogu. Nájdeš v nich skvelé rady a tipy, denný prísun noviniek zo sveta Apple a naše vlastné skúsenosti s určitými produktmi.

Zdroj: iPhoneLife