Apple marketing a.k.a. prečo žiaden filmový zloduch nemá iPhone?

Pozeráte dlhý seriál a neviete, kto je vrah? Scenár vás stále núti podozrievať niekoho, no nie ste si istí? Nápovedou sú produkty od Apple. Kto má pri sebe iPhone, na 100% nebude zlá postava. Prečo je tomu tak? Malo by to zlý dopad na značku, ak by vrah používal Apple produkty a diváci by ho najradšej videli mŕtveho. Naopak, dobrá postava v divákovi vyvolá pocity radosti, s ktorými sa automaticky spoja Apple produkty, sila, čo? Na akých streamovacých platformách sledujete filmy vy? Pozrite si naše zhodnotenie tých najlepších na svete. 

Prísne strážené

Apple si dáva veľký pozor, aby všetky ich produkty použité vo filmoch a seriáloch boli v rukách dobrých postáv. Naopak, Android produkty môže mať každá postava, avšak tie Apple len tá dobrá. Skúste sa zamyslieť sami, koľko zlých postáv ste videli používať iPhone či Mac.

 

zdroj: iphoneislam.com

Ak ste nenatrafili na filmového záporáka, ktorý používa iPhone, iPad alebo Mac, nie je to náhoda. Ide o prísnu marketingovú taktiku spoločnosti Apple, ktorej cieľom je zachovať imidž svojej značky a udržať priaznivé vnímanie jej produktov medzi masami.  

airpodssk

Vedeli ste, že v Innocente si môžete objednať už aj najnovšie Apple produkty za najlepšie ceny na trhu? Apple AirPods kúpite s 24% zľavou, Apple AirPods Pro so zľavou 20% a AppleWatch 7 so zľavou viac ako 19%. Nezabudnite si pridať do košíka aj Apple príslušenstvo za najnižšie ceny. Do ponuky sme zaradili aj slúchadlá značky Beats za TOP ceny. Máme ich skladom a doručujeme už do 24 hodín.

Toto nie je žiadna konšpiračná teória, pretože toto tajomstvo neprezradil nikto iný ako režisér Rian Johnson, ktorý režíroval filmy ako "Looper", "Star Wars: The Last Jedi" a Netflixový hit, ktorý rozbil internet "Knives Out".

iPhone neskončí v zlých rukách

Keď Johnson vo videu Vanity Fair rozoberal scénu z tajomstva vraždy s Chrisom Evansom, prezradil, že Apple nedovoľuje filmárom dávať žiadne zo svojich produktov do rúk filmového záporáka alebo jeho stúpencov.  

Antagonistov nemožno zobraziť s produktom Apple v rukách, povedal riaditeľ. Spočiatku sa zdráhal podeliť sa o tajomstvo a neskôr dodal, že každý filmár tam vonku ho teraz chce „zavraždiť“ za to, že vypustil na povrch také veľké tajomstvo. 

Ak ste ešte nevideli "Knives Out", mali by ste očakávať, že toto tajomstvo vám pokazí film. Ako ste uhádli, filmový antagonista nepoužíva iPhone, zatiaľ čo iné postavy áno, takže je celkom ľahké zistiť, ktorý z podozrivých je ten, na ktorého by ste mali dávať pozor.

Ste kladným hrdinom a máte aj vy Apple produkty? My v Innocente sa špecializujeme na produkty, ktoré vám vaše Apple zariadenia vytunia na úplne nový level. Pozrite sa a presvedčte sa sami.

zdroj: businessinsider.com

Lovebrand si vyžaduje prácu

Neochota spoločnosti Apple zabrániť tomu, aby sa jej produkty objavili v rukách darebáckej postavy, nie je prekvapujúce, vzhľadom na to, že značka sa vždy snažila udržiavať čistý imidž tým, že sa vyhýbala akejkoľvek kontroverzii. 

 Apple rád zveruje svoje najúžasnejšie vychytávky do rúk dobrých chlapov. Ako sa uvádza v tomto článku Wired z roku 2002, v úspešnom thrillerovom seriáli „24“ boli všetci dobrí chlapi, ktorí hojdali Mac, aby mohli plniť svoje úlohy. 

Páči sa ti náš obsah? Prihlás sa a každý mesiac ti pošleme najnovšie tipy, triky a Apple novinky do emailu.

#odber#

 Apple dokonca vypracoval právny rámec pre obsah zobrazujúci jeho duševné vlastníctvo, teda ich produkty. „Produkt Apple je zobrazený len v tom najlepšom svetle, spôsobom kontextu, ktorý priaznivo odráža produkty Apple.“ uvádza sa v jednom z ustanovení.

Apple produkty sú všade!

Apple sa v skutočnosti nevyhýba pozitívnej expozícii na obrazovke. V druhej sezóne hitu „Big Little Lies“ získali produkty Apple, ako sú iPady, iPhony a Macy, masívny podiel času stráveného na obrazovke za 13 minút, čo je oveľa viac, ako má Buick na druhom mieste. 

 Týmto počinom zatieňuje aj iné mená ako Audi, Tesla a Dell. Vo filme Riana Johnsona „Knives Out“ možno väčšinu postáv vidieť, ako používajú iPhone, okrem antagonistu, ktorého hrá Chris Evans. 

 To neznamená, že každý dobrák bude používať iPhone, takže vám to nemusí nevyhnutne pomôcť odhaliť, ktorým postavám by ste mali fandiť. Napríklad fanúšikovia boli prekvapení, keď videli, že James Bond vo filme „No Time to Die“ použil Nokiu namiesto iPhonu. 

 Bolo to však z dobrého dôvodu, odborníci tvrdili, že iPhone by nebol ideálna voľba pre špióna, ktorý sa potreboval vyhnúť sledovaniu a iným potenciálne problematickým technickým funkciám, ktoré si priemerný človek môže voľne užívať.

zdroj: businessinsider.com

Jeden krok z milióna

Len striktné pravidlá a nasledovanie svojej vízie vytiahlo Apple na prvú priečku firiem s najväčšou hodnotou. Forbes nedávno zverejnil štúdiu o jednej z najhodnotnejších značiek sveta. Pre väčšinu nie je prekvapením, že Apple je už 10. rok po sebe na vrchole rebríčka.

  1. Apple: 241,2 miliardy dolárov
  2. Google: 207,5 miliardy dolárov
  3. Microsoft: 162,9 miliardy dolárov
  4. Amazon: 135,4 miliardy dolárov
  5. Facebook: 70,3 miliardy dolárov
  6. Coca-Cola: 64,4 miliardy dolárov
  7. Disney: 61,3 miliardy dolárov
  8. Samsung: 50,4 miliardy dolárov
  9. Louis Vuitton: 47,2 miliardy dolárov
  10. McDonald's: 46,1 miliardy dolárov

Google, Microsoft a Amazon boli od minulého roka svedkami explozívneho dvojciferného rastu – najmä Amazon pokračuje vo svojom raketovom raste v oblasti elektronického obchodu, ktorý od roku 2019 vzrástol o 40 %. 

Jednou z výrazných odľahlých hodnôt medzi technologickými gigantmi je Facebook, ktorá pri zachovaní 5. miesta stratila v porovnaní s minulým rokom 21 % hodnoty svojej značky. Pre porovnanie, hodnota Apple sa za posledný rok zvýšila o 17 %. 

#banner#

Vnímaná hodnota v očiach zákazníka

Čo je vnímaná hodnota? Ide o zákaznícke hodnotenie výhod a nákladov jednej značky v porovnaní s druhou. Primárny faktor, prečo sú najhodnotnejšie značky sveta také úspešné. Ako isto viete, Apple zákazníci zbožňujú a tu je dôvod, prečo je tomu tak.

Z pohľadu spoločnosti je vnímaná hodnota taká dôležitá, že zákazníci môžu byť ochotní zaplatiť vyššiu cenu, pretože značku považujú za vysokokvalitnú a/alebo za symbol statusu. Toto je podstatou pokračujúceho úspechu spoločnosti Apple nad jej konkurentmi.

Napriek tomu, že Samsung v posledných mesiacoch roku 2017 skutočne predal viac telefónov, Apple stále dokázal získať 87 % celkových ziskov zo smartfónov – čo je obrovský monopol.

zdroj: hmarketing91.com

Prečo vlastne chceme Apple produkty?

Ikonická stratégia značky Apple sa vždy zameriavala na emócie – podporované kreatívnym vizionárom Stevom Jobsom na čele. Od založenia značky v roku 1976 kladie Apple prioritu na budovanie komunity oddaných fanúšikov takmer náboženským spôsobom.

Udržiavaním aury tajomstva obklopujúceho vnútorné fungovanie ich značky je humbuk okolo uvádzania ich produktov bezkonkurenčný. Apple sa vždy snažil rozlíšiť a byť iný. Na rozdiel od akejkoľvek inej technologickej spoločnosti.

Ich spotrebitelia si nemyslia: "Chcem to, pretože je to Dual-SIM, 64 GB, 12-megapixelový šesťjadrový procesor." Myslia si: "Chcem to, pretože je to Apple iPhone." Prémiová exkluzivita, ktorú Apple využíva pri propagácii, a starostlivá pozornosť venovaná estetike svojich produktov. 

To všetko umožnilo značke Apple spojenie s luxusom v očiach zákazníkov. A to je to, za čo mnohí jeho spotrebitelia platia prémiu: symbol statusu, ktorý je poháňaný emóciami, nie praktickosťou.

Nudíte sa? Týchto 7 podmanivých hier pre iPhone si určite zahrajte!

Detaily rozhodujú

Zákazníci si s väčšou pravdepodobnosťou zapamätajú a zakúpia produkty, vďaka ktorým sa cítia dobre. Poznáte pojem unboxing? Zjednodušene povedané, keď spotrebitelia zaznamenávajú skutočný proces rozbaľovania svojich novo zakúpených produktov.

Prečo? Pretože vďaka produktom sa cítia dobre. Videá o rozbalení ponúkajú neprikrášlený a úprimný pohľad na produkty a zároveň umiestňujú „unboxera“ do centrálnej pozície v rámci komunity značky. 

Nikto týmto ľuďom nehovorí, aby tvorili videá, ale spoločnosť Apple sprostredkuje používateľskú skúsenosť, ktorá sa rozširuje ďaleko za fázu nákupu, a preto pri vyhľadávaní videí s unboxingom na YouTube môžete nájsť obsah s ohromujucim počtom zhliadnutí.

Všetky špičkové technologické produkty, ktoré spoločnosť Apple dodáva, nie sú navrhnuté len tak, aby zodpovedali prísľubom značky, ale sú základom pre udržanie tak ziskovosti spoločnosti Apple. 

Ako teda Apple začleňuje zákaznícku skúsenosť do brandingu? Zákazníka stavajú do centra všetkého, čo robia. Vezmite si napríklad ich kampaň „Shot on iPhone“. Nielenže predvádza úplnú všestrannosť fotoaparátu, ale obsahuje aj očarujúce videá natočené ľuďmi.

Ponúkli svojim zákazníkom príležitosť stať sa súčasťou niečoho obrovského. Prvý diel kampane videlo najmenej 6,5 miliardy ľudí. Shot on iPhone úspešne spojil emócie so skutočnými výhodami produktu.

zdroj: mpk732t22016clusterb.com

Dôležitosť emócií pri značke

Bez ohľadu na to, aké zábavné alebo kreatívne sú vaše kampane zamerané na značku, ak neexistuje žiadne emocionálne spojenie s vaším publikom, vaša marketingová stratégia pravdepodobne minie svoj cieľ.

 Je to práve toto emocionálne spojenie, ktoré si medzi fanúšikmi Apple vypestovalo takú lojalitu k značke a umožnilo im ceny produktov zdvihnúť oveľa vyššie ako konkurenti. Pýtali sme sa tech vloggera Davida Di Franca na to, čo pre neho značka znamená, odpovedal:

Od prechodu na Mac v roku 2004 som vedel, že na Apple je niečo, čo ma skutočne spája na osobnej úrovni. Apple sa rýchlo stal jednou z mojich najobľúbenejších značiek všetkých čias, od konzistentnosti v dizajne ich produktov, až po vášeň za tým, čo predstavujú. A úprimne, nevidím, že by sa to v dohľadnej dobe zmenilo. Teraz som celoživotným fanúšikom Apple.”

#randomPost#

 Čo je kľúčom k vernosti značke? Aj keď na to nie je jednoduchá odpoveď, propagácia osobnosti značky, s ktorou sa vaše publikum môže stotožniť, môže znamenať dlhú cestu. Koniec koncov, čo je značka? Ako vysvetľuje známy odborník na branding Marty Neumeier: 

 „Značka je vnútorný pocit človeka o produkte, službe alebo organizácii.“

 Ak chcete vytvoriť vernosť k značke, urobte to ako Apple – emocionálne sa spojte so svojimi zákazníkmi a začnite hnutie, v ktoré veríte. Neočakávajte, že sa k vám pridajú hneď všetci. Vždycky budú nejaký hateri, každý ich má aj Apple ale nájdu sa aj milovníci vašej značky. 

Záver

Ak chceme odhaliť, čo stojí za úspechom Apple a ako ho vnímajú jeho zákazníci, potrebujete sa pozrieť do hĺbky. Aké interné kroky Apple a ich marketingové oddelenie musí vymýšľať, aby sa aj ďalší rok mohli udržať na prvej priečke v rebríčku najhodnotnejších značiek.

Vedeli ste, že v Innocente si môžete objednať už aj najnovšie Apple produkty za najlepšie ceny na trhu? Apple AirPods kúpite s 24% zľavou, Apple AirPods Pro so zľavou 20% a AppleWatch 7 so zľavou viac ako 19%. Nezabudnite si pridať do košíka aj Apple príslušenstvo za najnižšie ceny. Do ponuky sme zaradili aj slúchadlá značky Beats za TOP ceny. Máme ich skladom a doručujeme už do 24 hodín.

Apple produkty za najlepšie ceny

Pozrite všetky Apple produkty tu.

 

 
×